seafarer seafarer
715
BLOG

STARY blokuje

seafarer seafarer Społeczeństwo Obserwuj notkę 77

Wczoraj pod notką ‘Klincz’, autorstwa blogera o nicku STARY, zamieściłem taki oto komentarz:

Nie ma żadnego klinczu, 25% wyborców Platformy chce B. Szydło na premiera. To jest dość symptomatyczne w świetle ‘dokonań’ PO, o których Pan pisze. Nie mówiąc o dokonaniach pani premier E. Kopacz.

W odpowiedzi ‘STARY’ skasował mój komentarz jednocześnie blokując mnie na swoim blogu z następującym komentarzem:

@SEAFARER

Za wypisywanie bredni. Blok.

STARY27.06 18:23

Przyznaję, mój komentarz był sarkastyczny.  Ale myślę, że nie przekraczał dopuszczalnych norm dyskusji na tym portalu. Żadną miarą też, informacja którą przywołałem nie była moim wymysłem.  O tym, że co czwarty zwolennik Platformy widzi B. Szydło na stanowisku premiera, pisały media:

http://www.fakt.pl/polityka/co-czwarty-wyborca-po-chce-szydlo-,artykuly,555068.html

http://telewizjarepublika.pl/co-czwarty-wyborca-po-chce-zeby-premierem-byla-szydlo,21044.html

http://niezalezna.pl/68409-zaskakujacy-wynik-tajnego-badania-po-wyborcy-platformy-chca-beaty-szydlo

Nie mogąc odpowiedzieć na blogu STAREGO ze względu na blokadę, w celu sprostowania zarzutu pisania ‘bredni’ podjąłem następujące działania. Pocztą wewnętrzną do administracji, z prośbą o przesłanie do blogera ‘STARY’ wysłałem następujący mail:

Proszę o przesłanie poniższej informacji do blogera 'Stary'
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zablokował mnie Pan za komentarz o tym, że co czwarty wyborca PO widzi B. Szydło, jako premiera.

Nie wymyśliłem tej informacji. Była podawana w mediach. Podrzucam linki:

http: //www.fakt.pl/polityka/co-czwarty-wyborca-po-chce-szydlo-,artykuly,555068.html

http://telewizjarepublika.pl/co-czwarty-wyborca-po-chce-zeby-premierem-byla-szydlo,21044.html

Pozdrawiam,

seafarer
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Komentarz o tej samej treści zamieściłem też, w odpowiedzi na komentarz STAREGO, (niezwiązany z tematem, o którym piszę) na blogu SOWIŃCA (btw SOWINIEC nikogo nie blokuje, nawet, jeżeli są ku temu powody). Ponadto postanowiłem całą sprawę przedstawić również u siebie na blogu.

Dlaczego zadaję sobie tyle trudu w kwestii jednego bana i w sumie drobnej, wydawałoby się sprawie?

Otóż powody są dwa. Jeden osobisty a drugi można powiedzieć publiczny.

Osobisty to taki, że STARY kasując mój komentarz i zarzucając mi pisanie ‘bredni’ dopuścił się w stosunku do mnie, swoistej manipulacji. Manipulacja ta polega na tym, że wyraził o mnie swoją opinię (pisanie bredni) natomiast to, co napisałem wykasował.

I w efekcie stan rzeczy jest następujący. Czytelnicy jego notki (i komentarzy) mają do dyspozycji tylko jego opinię. Natomiast mojego komentarza, (który był powodem takiej radykalnej opinii i bana) przeczytać nie mogą. W efekcie nie mają możliwości dokonania swojej własnej oceny – czy mój komentarz był faktycznie ‘brednią’ czy też nie był.

Drugi powód (publiczny) jest następujący. Banowanie – o ile w przypadku komentarzy niecenzuralnych czy też oczerniających – jest uzasadnione, to w przypadku komentarzy wyrażających inną opinię niż opinia autora notki (czy też fakty dla niego niewygodne jak ten w przypadku mojego, usuniętego komentarza) jest zwykłą cenzurą. Cenzurą, która była stosowana powszechnie w epoce, która miejmy nadzieję, przeminęła bezpowrotnie. Pseudonim blogera, (o którym tutaj piszę) sugeruje, że pamięta on tamte czasy. Ja też je pamiętam.

I pamiętam, że czasy, w których obowiązywała cenzura, nie były najlepszymi czasami. I nic dobrego nikomu nie przyniosły.

Co wszystkim, którzy blokują komentarze – wyrażające poglądy inne niż swoje – daję pod rozwagę.

seafarer
O mnie seafarer

Konserwatysta zatwardziały :) W czasach pędzących zmian - zarówno na lepsze jak i na gorsze - tylko konserwatysta potrafi odróżnić jedne od drugich, wybrać te lepsze i być naprawdę nowoczesnym!

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo